تعمیرات ظرفشویی, مقالات

مهمترین دلایل کثیف شستن ماشین ظرفشویی

کثیف شستن ماشین ظرفشویی

 “گودفیکس” به عنوان نماینده رسمی خدمات پس از فروش انواع مدل های ظرفشویی و تامین قطعات آن با کد فعال می باشد و در مناطق | چیتگر| کرج | غرب تهران| عظیمیه | فردیس | اندیشه | شهریار |ماهدشت| شهر قدس|چیتگر و سایر مناطق استان البرز فعالیت دارد.

تلفن دفتر نمایندگی غرب تهران : 

02165302500

02165302600

تلفن دفتر نمایندگی کرج : 

02634412047

جهت سفارش تعمیر و درخواست قطعه در ایام تعطیل :

09380266651

به دلایل متعددی ممکن است ماشین ظرف شویی ظرف های ما را تمیز نشورد؛ اما این مشکل قابل حل است. در بیشتر موارد، با اقداماتی که در ادامه مطلب معرفی می‌شوند، می‌توانید به مشکل عدم تمیز شستن ظروف پی ببرید. البته، اگر مشکل مربوط به خرابی قطعات باشد، باید از تکنسین‌های ماهر و تخصصی  برای تشخیص دقیق و تعمیر ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید. در این مقاله، ما به معرفی مهمترین دلایل کثیف شستن ماشین ظرفشویی می‌پردازیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل را به شما آموزش خواهیم داد.

 

کثیف شستن ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص های همه کاره که از کیفیت پایینی برخوردارند یکی از دلایل کثیف شستن ماشین ظرفشویی است! 

توصیه می‌شود که همواره از محصولات و مواد شوینده مناسب و معتبر برای استفاده در ماشین ظرفشویی استفاده کنید. انتخاب محصولات با کیفیت و مطابق با دستورالعمل‌های تولید کننده ماشین ظرفشویی، می‌تواند بهترین نتیجه را در جهت جلوگیری از کثیف شستن ماشین ظرفشویی به ارمغان بیاورد.

  • استفاده از جلا دهنده ها جهت براق شدن  و کدر نشدن ظروف
  • اکیدا توصیه می گردد از شوینده‌های تقلبی و منقضی شده به‌هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • از نمک میتوانید برای جلو گیری از سفیدک زدن ظروف استفاده کنید
  • توجه فرمایید پودر یا قرص شوینده حتما دارای استاندارد های لازم و اورجینال باشد. 
  • با توجه به برنامه و میزان الودگی حتما به مقدارمناسبی از مواد شوینده استفاده شود.

فضای داخلی کثیف ممکن است باعث کثیف شستن ماشین ظرفشویی شود

در داخل ماشین ظرفشویی، ممکن است چربی، ذرات ریز غذایی، رسوبات معدنی از آب سخت، کف صابون و سایر آلودگی‌ها جمع شوند. تمیز کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی اولین مرحله بسیار مهم است که در تمیز شسته شدن ظروف نیز تأثیرگذار است.

تنظیمات اشتباه ماشین ظرفشویی ممکن است باعث کثیف شستن ماشین ظرفشویی شود

تنظیمات ماشین ظرفشویی یکی از عوامل حائز اهمیت برای بهبود کیفیت شستشوی دستگاه می‌باشد. تنظیم درست میزان سختی آب با توجه به سطح سختی آب در محل زندگی شما، انتخاب برنامه شستشوی مناسب برای ظروف کثیف و تعیین دمای آب مناسب جهت از بین بردن چربی‌ها و لکه‌ها از جمله تنظیماتی است که باید قبل از شروع سیکل شستشو به درستی انجام شوند.

 فیلتر کثیف عامل اصلی کثیف شستن ماشین ظرفشویی

ممکن است ماشین‌های ظرفشویی قدیمی دارای یک فیلتر به اصطلاح خود تمیزکننده باشند که با خرد کردن ذرات غذایی کار می‌کند تا آن‌ها به اندازه کافی کوچک شوند و از بین بروند. در مدل‌های جدیدتر ، فیلتری قابل جابجایی وجود دارد که باید به صورت دوره‌ای خارج و تمیز شود. این فیلتر زیر رک قرار دارد و معمولاً روی آن یک درپوش پیچشی نصب شده است.

برای تمیزکردن فیلتر، آن را از دستگاه جدا کرده و زیر آب داغ بشویید. سپس آن را به مدت چند دقیقه در آب گرم و صابونی خیس کنید و قبل از آبکشی، با استفاده از یک برس نرم آرام‌آرام آن را تمیز کنید. تمیز کردن فیلتر موجب رفع مشکل کثیف شستن ماشین ظرفشویی خواهد شد.

 بازوی اسپری مسدود شده 

برای شستن ظروف، شما از بازوهای اسپری در ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید که آب را به پایین و/یا بالای قفسه‌ها پرتاب می‌کنند. اما گاهی اوقات، جت‌های (سوراخ‌های کوچک) در بازوهای اسپری مسدود می‌شوند و باعث کاهش فشار آب شده و موجب کثیف شسته شدن ظروف می شوند.

تمیز کردن بازوهای اسپری می‌تواند بهبودی در عملکرد دستگاه ایجاد کند. بسته به مدل شما، ممکن است بازو به راحتی قابل جدا شدن باشد یا نیاز به گشودن یک پیچ داشته باشد. شما می‌توانید آن را با استفاده از یک برس نرم و صابون ظرف شستشو دهید، دندان خلالی را برای پاک کردن انسدادهای موجود در حفره‌ها استفاده کنید و سپس آن را به خوبی زیر آب داغ بشویید. این کار به دلیل کثیف شدن بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی انجام می‌شود.

دمای پایین آب

بیشتر چرخه‌های ماشین ظرفشویی برای عملکرد بهینه، نیاز به دمای آب حداقل 120 درجه فارنهایت دارند. برخی از مدل‌ها دارای سیستم تقویت گرمایی هستند، اما در صورتی که این ویژگی را نداشته باشید، مطمئن شوید که آبگرمکن شما روی 120 درجه تنظیم شده است. (توجه داشته باشید که تنظیم دمای بیشتر از 120 درجه ممکن است به خطر سوزاندن منجر شود.) در نهایت، می‌توانید شیر آشپزخانه را 30 تا 60 ثانیه قبل از شروع ماشین ظرفشویی باز کنید تا اطمینان حاصل کنید که آب گرم به طور اولیه وارد دستگاه می‌شود. لازم به ذکر است که دمای پایین آب از اصلی ترین دلایل کثیف شستن ماشین ظرفشویی می باشد.

مخزن مواد شوینده

در صورتی که مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی به درستی کار نکند، ممکن است مواد شوینده به ظروف شما نرسد یا در زمان مناسب در طول چرخه شستشو آزاد نشود. یک مشکل رایج، مسدود شدن فنر در درب است. برای تمیز کردن دستگاه پخش صابون و فنرها، از یک برس کوچک استفاده کنید. ترکیبی از آب گرم و سرکه می‌تواند به حل چربی و رسوبات کمک کند. اگر فنر یا درب تلگراف شکسته است، باید آن را تعویض کنید.

در پایان، واشر اطراف را بررسی کنید و در صورت ترک خوردگی، آن را تعویض کنید. مالیدن یک قاشق ژله نفتی روی واشر می‌تواند عمر آن را افزایش دهد. این کار به دلیل کثیف شدن واشر در ماشین ظرفشویی انجام می‌شود.

میزان فشار آب

مشکلات مربوط به فشار آب ممکن است بر روی وسایلی مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی تأثیر بگذارد. اگر متوجه شده‌اید که فشار آب در شیرهای آب کمتر از حد معمول است یا به نظر می‌رسد فشار در حال نوسان است، ممکن است برای حل این مشکل نیاز به کمک یک تکنسین حرفه‌ای داشته باشید.

با گودفیکس تماس بگیرید 

آیا هنوز با مشکل مواجه هستید؟ با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی گودفیکس تماس بگیرید تا موضوع را با دقت بررسی کرده، قطعات مورد نیاز برای ماشین ظرفشویی خود را سفارش داده و مشکل را سریعاً برطرف کنید. شما می‌توانید با متخصصان ما در مورد تمام برندهای ماشین ظرفشویی از جمله بوش، سامسونگ، ال جی و بکو، اسنوا و .. صحبت و در کمترین زمان ممکن مشکلات را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *