تعمیرات ساید بای ساید

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

سه ماه ضمانت تعمیر

این مرکز نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش کلیه محصولات اسنوا_دوو_بوش_بکو تامین قطعات آن با کد فعال می باشد و در مناطق کرج – فردیس – اندیشه – شهریار – شهر قدس – ملارد – صفادشت – مشکین دشت و سایر مناطق استان البرز فعالیت دارد.

تلفن دفتر نمایندگی شهریار و اندیشه : 

2500 30 65 – 021

2600 30 65 – 021

تلفن دفتر نمایندگی کرج و فردیس : 

47 120 344 – 026

جهت سفارش تعمیر و قطعه در ایام تعطیل :

51 666 02 0938


یخچال ها به دلایل مختلفی می توانند دچار مشکل لرزش و صدا گردند ولی همیشه این صدا ها نمی تواند غیر طبیعی باشند زیرا در یخچال ها قطعات زیادی در حال کار کردن می باشند که هر کدام به نوبه خود تولید صدا می کنند.روی هر محصول یک برچسب زده شده که میزان صدای تولیدی توسط آن به واحد دسیبل درج شده است اگر میزان صدای تولیدی یخچال از آن مقدار استاندارد درج شده بر روی برچسب محصول بیشتر باشد آنگاه باید جهت رفع صدای بالای یخچال اقدام نمود.

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

  • علت صدا و لرزش یخچال

مشکل فن داخل یخچال و فریزر

مشکل پروانه فن داخل یخچال و فریزر

مشکل کمپرسور یخچال

مشکل فن و پروانه فن خنک کننده موتور یخچال یا کمپرسور یخچال

مشکل در سیکل تبرید یخچال در قسمت لوله کشی

مشکل تراز نبودن یخچال 

——————————————————————————————

علت صدا و لرزش یخچال

  • مشکل فن داخل یخچال و فریزر

با توجه به مدل هر یخچال و فریزر طراحان یک فن متناسب با آن را در نظر می گیرند.فن ها نقش بسیار مهمی در چرخش سرمای داخل کابین یخچال و فریزر دارند که تقریبا اکثر اوقات فن ها در حال کار کردن می باشند و همین امر باعث استهلاک به مرور زمان قطعه می گردد.خرابی فن به اشکال مختلف می باشد از جمله ایجاد صدای ناهنجار و کم شدن سرعت چرخش فن که این امر نیز باعث کمتر شدن چرخش سرمای داخل کابین خواهد شد.

باید توجه داشت در صورت خرابی فن یخچال یا فریزر و چرخش کمتر سرمای داخل کابین پیرو آن کمپرسور زمان بیشتری را جهت تولید سرمای بیشتر باید کار کند که امر نیز باعث مستهلک شدن کمپرسور و خرابی زود هنگام آن خواهد شد.

در صورت خرابی فن یا شنیدن صدای غیر عادی از ناحیه فن داخل کابین جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی بیشتر به قطعات دیگر باید سریعا نسبت به تعویض آن اقدام نمود.گروه تخصصی تعمیر لوازم خانگی گودفیکس آماده مشاوره و انجام تعمیر هرگونه خرابی یخچال و فریزر شما در منطقه های شهریار،کرج،فردیس و اندیشه می باشد.

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

  • مشکل پروانه فن داخل یخچال و فریزر

پروانه فن هوایی که به وسیله نیروی چرخش فن تولید شده را به حرکت درآورده و جابجا می کند،فن بدون وجود پروانه فن با هر سرعتی اگر در حال چرخش باشد هیچ هوایی را نمی تواند جابجا کند.وظیفه اصلی پروانه فن در یخچال و فریزر ها در حقیقت برش هوا به وسیله پره ها و حرکت دادن آن به سمت داخل یا خارج نسبت به طراحی یخچال فریزر می باشد.جهت پره های پروانه فن بسیار نقش مهمی در کارکرد چرخش سرما دارد و اگر پروانه فن برعکس نصب گردد به هیچ عنوان کارایی خود را نخواهد داشت.

علل تولید صدای پروانه فن یخچال فریزر

یکی از اصلی ترین عاملان تولید صدای ناهنجار در یخچال وفریزر ها مشکل در پروانه فن می باشد.در صورت شکستگی یا تاب برداشتن در پروانه فن تولید صدا و ایجاد لرزش در دستگاه اتفاق خواهد افتاد در این صورت تنها با تعویض آن مشکل برطرف خواهد شد.یکی دیگر از علت های تولید صدا و لرزش گیر کردن پروانه فن به برفک می باشد که صدای بسیار زیاد و گوش خراشی را تولید می کند،جهت رفع ایراد باید علت ایجاد برفک بررسی و رفع گردد.

یکی دیگر از عوامل تولید صدا و لرزش گیر کردن پروانه فن به بدنه می باشد که دلیل آن قرار نگرفتن قطعات داخلی بر روی جای اصلی خود می باشد،جهت رفع این مشکل باید قطعات داخلی توسط تکنسین مجددا باز و بدرستی بر روی جای خود بسته شوند.

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

  • مشکل کمپرسور یخچال

بیشترین صدای تولید شده در یخچال و فریزر ها توسط موتور یخچال یا کمپرسور یخچال تولید می گردد.کمپرسور یخچال فریزر با توجه به مدل و نوع استفاده کاربر تقریبا زمان زیادی در حال کار کردن هستند که معمولا با توجه به کیفیت کمپرسور و استفاده کاربر پس از چند سال مستهلک شده و شروع به تولید صدای بیشتر از حد مجاز می کنند.

بیشترین صدای تولید شده توسط کمپرسور یخچال و فریزر در هنگام استارت کردن و خاموش شدن کمپرسور می باشد.جهت جلوگیری از آسیب به کمپرسور و همچنین کمتر شدن صدای تولیدی در هنگام استارت زدن و خاموش شدن لازم است یخچال فریزر در حالت تراز نصب شده باشد که کمپرسور پس از کارکردن طولانی مدت در حالت غیر تراز به مشکل برنخورد.

یکی دیگر از صداهای ناهنجار و ایجاد لرزش از قسمت کمپرسور یخچال فریزر از ناحیه پایه های کمپرسور می باشد،جهت رفع این مشکل باید در مرحله اول یخچال فریزر تراز گردد سپس پایه های لاستیکی اگر دچار خردگی و دفرمگی شده اند حتما تعویض شوند و در مرحله آخر نیز بست نگهدارنده و محکم کننده کمپرسور  روی پای های لاستیکی باید به خوبی محکم و سفت سوند تا در اثر لرزش کمپرسور صدای ناهنجاری از این ناحیه ایجاد نگردد.

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

  • مشکل فن و پروانه فن خنک کننده موتور یخچال یا کمپرسور یخچال

در هر یک از یخچال فریزر ها جهت خنک کردن کمپرسور در قسمت پشت یخچال یک فن در نظر گرفته شده است که به مرور زمان به دلیل کارکرد زیاد و مکش هوای بیرون،گرد و غبار اطراف را درون محفظه پشت دستگاه می کشد،اگر یخچال فریزر توسط تکمسین نمایندگی بصورت دوره ای بازدید نشود و سرویس کندانسور انجام نگیرد از ناحیه کمپرسور و کندانسور و فن کندانسور دچار مشکل خواهد شد.

پس از مدتی از استفاده یخچال فریزر به دلیل سرویس نشدن کندانسور فن نیز به دلیل نفوذ گردو غبار آسیب می بیند و شروع به ایجاد صدا و لرزش می نماید و پس از مدتی از کار خواهد افتاد.در صورت از کار افتادن فن کندانسور موتور یخچال به مرور زمان آسیب دیده و خود موتور یخچال نیز تولید صدای ناهنجار می کند و پس از مدتی کمپرسور یخچال نیز می سوزد.

جهت جلوگیری از آسیب دیدن موتور یخچال یا کمپرسور یخچال و همچنین فن کندانسور،یخچال فریزر باید بصورت دوره ای توسط تکنسین نمایندگی سرویس کندانسور شود.

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

  • مشکل در سیکل تبرید یخچال در قسمت لوله کشی

یکی از صداهای ناهنجار تولید شده توسط یخچال فریزر هنگامی است که کمپرسور یخچال شروع به کار کردن می کند و گاز یخچال یا مبرد وارد اواپراتور می گردد.این صدا از درون کابین یخچال فریزر از قسمت اواپراتور شنیده می شود و در اصل صدای پاشش مبرد به داخل اواپراتور می باشد.جهت رفع این مشکل باید یخچال فریزر مجددا شارژگاز شود و سیکل تبرید با مبرد شستشو گردد تا از هر گونه گرفتگی لوله ها اطمینان حاصل شود.

یکی دیگر از صداهای تولید شده توسط یخچال فریزر توسط لوله های به کار رفته داخل بدنه می باشد که معمولا در یخچال فریزر هایی که چند سال از ساخت آنها گذشته است پدید می آید.دلیل این صدا برخورد لوله های به کار رفته در دور بدنه می باشد که بیشتر صدا در حالتی که کمپرسور در حال کار کردن می باشد شنیده می شود.جهت رفع این صدا و لرزش باید لوله های دور بدنه حذف گردند و به جای آنها کندانسور ضمیمه اضافه شود.

 

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

  • مشکل تراز نبودن یخچال 

تراز نبودن یخچال فریزر یکی از اصلی ترین علت های به وجود آمدن صداهای مختلف و ایجاد لرزش در یخچال فریزر می باشد.بدین صورت که اگر یخچال فریزر تراز نباشد کمپرسور عملکرد عادی خود را نداشته و پس از مدتی شروع به لرزش و ایجاد صدا خواهد کرد و پیرو آن پایه های کمپرسور نیز لق خواهند شد و پس از مدتی صدای لرزش از ناحیه نگهدارنده های کمپرسور نیز شنیده خواهد شد.

جهت جلوگیری از این مشکل کافیست یخچال فریزر را در محل مناسب نصب و تراز نمایید و در صورت مقدور بودن به مقدار خیلی کمی جلوی یخچال فریزر بالاتر قرار گیرد.

علت صدا و لرزش یخچال

در صورت رفع نشدن ایراد اگر ساکن شهر فردیس،کرج،اندیشه،شهریار هستید کافیست با شماره های گروه تخصصی تعمیرات لوازم خانگی گودفیکس تماس بگیرید تا در اسرع وقت جهت رفع مشکل در محل اقدام گردد.

سایت رسمی گروه تخصصی تعمیر لوازم خانگی گودفیکس www.goodfix.ir

سایت رسمی شرکت اسنوا

علت صدا و لرزش یخچال

علت صدا و لرزش یخچال

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *