تعمیرات ساید بای ساید

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش محصولات اسنوا و دوو 

سه ماه ضمانت تعمیر

این مرکز نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش کلیه محصولات اسنوا , دوو و تامین قطعات آن با کد فعال می باشد و در مناطق کرج – فردیس – اندیشه – شهریار – شهر قدس – ملارد – صفادشت – مشکین دشت و سایر مناطق استان البرز فعالیت دارد.

تلفن دفتر نمایندگی شهریار و اندیشه : 

2500 30 65 – 021

2600 30 65 – 021

تلفن دفتر نمایندگی کرج و فردیس : 

47 120 344 – 026

جهت سفارش تعمیر و قطعه در ایام تعطیل :

51 666 02 0938

 

ارور H1 در یخچال های اسنوا در کل به معنای گرم بودن بیش از حد داخل کابین یخچال های اسنوا می باشد خطای H1 یکی از بیشترین کد های خطای نمایش داده شده در یخچال های اسنوا می باشد که در این مقاله به دلایل بروز این خطا و نحوه رفع ایراد آن می پردازیم.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • باز ماندن درب یخچال اسنوا به مدت طولانی

در صورت استفاده مکرر و باز ماندن درب یخچال به مدت زمان زیاد می تواند باعث نمایش ارور H1 در یخچال های اسنوا به دلیل تخلیه شدن سرمای داخل کابین و گرم شدن فضای داخل یخچال باشد.جهت جلوگیری کردن از این مشکل باید درب یخچال را به مدت های طولانی باز نکنید تا از هدر رفتن سرمای داخل کابین جلوگیری شود.

در مهمانی ها که نیاز به استفاده بیش از حد یخچال و پیرو آن باز و بسته شدن زیاد درب می باشد از حالت سوپر کول یا سرمایش سریع استفاده گردد تا یخچال با آخرین توان خود اقدام به سرما سازی کند تا داخل محفظه یخچال به دلیل باز ماندن بیش از حد درب دچار افت مقدار سرما نشود.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

 

  • خرابی درب یخچال یا فریز اسنوا

در صورت خرابی درب یخچال یا فریزر به دلایل متعدد که به آن ها اشاره خواهد شد حتی به اندازه بسیار ناچیز اگر درب یخچال باز بماند سرمای داخل کابین به مرور زمان کم شده و باعث نمایش ارور H1 در یخچال های اسنوا می گردد.

در صورت خرابی لولای درب یخچال های اسنوا ،درب بصورت کامل بسته نخواهد شد یا نیاز به فشار بیشتری جهت بسته شدن خواهد داشت.جهت رفع این ایراد باید لولا بررسی گردد و در صورت نیاز لولا تعویض شود یا درب را از روی لولا خارج کنید و چند عدد واشر روی لولا بگذارید و سپس درب را مجددا روی لولا قرار دهید.

لازم به ذکر است ممکن است که پیچ های نگهدارنده لولای درب نیز خورده شده باشند و نتوانند درب را به درستی در جای خود ثابت نگه دارند،در این صورت باید پیچ ها تعویض شوند و اگر جای قرار گرفتن پیچ ها گشاد شده باشد باید جهت ثابت نگه داشتن پیچ و جلوگیری از لق شدن مجدد درب از نوار تفلون یا پیچ سایز بزرگتر استفاده گردد.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • خرابی نوار دور درب یا گسگت یخچال های اسنوا

در صورتی خرابی یا دفورمگی نوار لاستیکی دور درب یخچال فریزر ،سرمای داخل کابین یخچال به درستی عایق نمی گردد و باعث هدر رفت سرما می شود و این امر نه تنها باعث نمایش ارور یا خطای HI اچ یک می گردد بلکه باعث کارکردن بیش از اندازه کمپرسور یخچال فریزر نیز می گردد.جهت رفع این مشکل اگر دفرمگی لاستیک دور درب زیاد نباشد می توان با استفاده از آب جوش یه با استفاده از سشوار نوار لاستیکی را گرم کرده و بلافاصله درب یخچال را فشار میدهیم تا قسمتی که دفرمگی دارد نیز بسته شود.باید چند دقیقه درب یخچال فشرده شود تا حالت خود را پس از سرد شدن نیز حفظ کند.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • خرابی کمپرسور یا کمبود گاز در یخچال های اسنوا

در صورت خرابی کمپرسور یا موتور یخچال فریزر اسنوا یا عدم کمپرس مناسب توسط کمپرسور،سرماسازی به میزان لازم صورت نمی گیرد و دمای داخل کابین نیز به میزان مطلوب نخواهد رسید و همین امر باعث بروز خطای H1 اچ یک در یخچال فریزر اسنوا خواهد شد و جهت رفع این مشکل باید کمپرسور مورد تست قرار بگیرد و در صورت نیاز تعویض گردد تا عمل کمپرس مبرد و سرماسازی به شکل مطلوب صورت گیرد و ارور H1 اچ یک دیگر روی نمایشگر ظاهر نشود.

علت دیگر نمایش خطای H1 یا ارور H1 بر روی نمایشگر های یخچال فریزر های اسنوا مدل 810 کمبود مبرد یا همان کمبود گاز یخچال می باشد که ممکن است به دلیل نشتی گاز به وجود آمده باشد،به این صورت که در صورت کمبود گاز سرما به اندازه کافی به یخچال و فریزر نمی رسد که باعث کار کردن بیش از اندازه کمپرسور و آسیب به کمپرسور و نمایش خطای H1 اچ یک در یخچال اسنوا می گردد.جهت رفع این ایراد باید نشتی یابی صورت بگیرد و مجددا یخچال شارژ گاز شود.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • خرابی سنسور دما در یخچال فریزر های اسنوا

در صورت خراب بودن سنسور یخچال و فریزر و عدم تشخیص درست دما توسط یخچال ارور H1 روی نمایشگر ظاهر می گردد،جهت برطرف نمودن خطا H1 اچ یک ابتدا باید سوکت های سنسور ها را به دقت بررسی کنید که به درستی متصل شده باشند سپس در صورت درست بودن سوکت های سنسور یخچال اسنوا باید سنسور خراب را با نمونه فابریک شرکتی تعویض نمایید.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • خرابی یا ایراد برد فرمان

در صورت درست بودن تمامی قطعات در یخچال فریزر و  درست بودن تمام اتصالات و سیم کشی ها و وصل بودن سوکت ها اگر ارور H1 اچ یک در یخچال اسنوا هنوز هم وجود داشت به احتمال زیاد ایراد از برد فرمان می باشد،به این ترتیب که برد فرمان مقدار صحیح دما را نمی تواند از سنسور دما دریافت کند و بدلیل ایراد برد، تشخیص گرمای بیش از اندازه گرمای داخل یخچال را می دهد و ارور H1 روی نمایشگر ظاهر می گردد.در صورت بروز چنین حالتی و باقی ماندن خطای H1 باید برد فرمان با نمونه اصلی و شرکتی خود تعویض گردد.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • تنظیمات نادرست و عدم استفاده صحیح

نمایشگر های اسنوا مدل 810 کمبی و نمایشگر های اسنوا مدل 676 کمبی تنظیمات متنوعی دارند که در صورت عدم اطلاع از استفاده نمایشگر و عدم تنظیمات مناسب ممکن است نمایشگر یخچال فریزر ارور H1 را نمایش دهد.پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از به وجود آمدن خطای H1 اچ یک تنظیمات دمای یخچال فریزر همیشه روی دمای استاندارد تنظیم گردد و از خاموش کردن جداگانه یخچال یا فریزر خودداری گرددو همچنین یخچال را در حالت VAC یا حالت ECO در صورت استفاده زیاد قرار ندهید.جهت آموزش استفاده از یخچال اسنوا مدل 810 کمبی به این مطلب مراجعه نمایید.

ارور H1 در یخچال های اسنوا

  • خرابی فن داخل کابین یخچال فریزر اسنوا

فن یخچال فریزر وظیفه پخش کردن سرما را در کابین به صورت مساوی به عهده دارد،در صورت عدم کارکردن فن،سرما به صورت مناسب درون کابین گردش نمی کند و سرما به سنسور دمایی نخواهد رسید و سنسور میزان دمای داخل کابین را بالا به برد گزارش می کند و به این ترتیب خطای H1 روی نمایشگر یخچال اسنوا نقش می بندد.علل مختلفی ممکن است باعث کارنکردن فن یخچال اسنوا گردند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

خرابی فن یا عدم عملکرد مطلوب آن_برفک زدن پروانه فن و جلوگیری از چرخش آن_شکستگی پروانه فن_ایراد برد فرمان _اشکال در اتصالات برد فرمان تا فن یخچال فریزر اسنوا

 

سایت رسمی نمایندگی اسنوا www.goodfix.ir

ارور H1 در یخچال های اسنوا

ارور H1 در یخچال های اسنوا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *