تعمیرات لباسشویی

علت لرزش ماشین لباسشویی

علت لرزش ماشین لباسشویی

نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش محصولات اسنوا و دوو

سه ماه ضمانت تعمیر

این مرکز نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش کلیه محصولات اسنوا و دوو تامین قطعات آن با کد فعال می باشد و در مناطق کرج – فردیس – اندیشه – شهریار – شهر قدس – ملارد – صفادشت – مشکین دشت و سایر مناطق استان البرز فعالیت دارد.

تلفن دفتر نمایندگی شهریار و اندیشه

2500 30 65 – 021

2600 30 65 – 021

تلفن دفتر نمایندگی کرج و فردیس

47 120 344 – 026

جهت سفارش تعمیر و قطعه در ایام تعطیل :

51 666 02 0938

____________________________________________________________________________________________

  • علت لرزش ماشین لباسشویی

لباسشویی یکی از دستگاه های مهم در هر خانه می باشد و در زندگی روزمره نمی توان خانه ای را بدون لباسشویی تصور کرد. یکی از ایرادات معمول لباسشویی ها که بی توجهی به آن باعث پدید آمدن خرابی های دیگر میگردد لرزش لباسشویی میباشد که در این مقاله به دلایل و علت های معمول به وجود آمدن آن می پردازیم.

 

 

  • خرابی فنر های نگهدارنده دیگ لباسشویی

در تمامی مدل های معمول لباسشویی های امروزی فنرها نقش نگهداشتن دیگ لباسشویی را بصورت معلق با اتصال به بدنه از بالا به عهده دارند که با توجه به کیفیت جنس فنر و مدت زمان استفاده و نوع استفاده ، فنر ها خاصیت اولیه خود را از دست می دهند و از حالت استاندارد خود خارج می شوند که این اتفاق باعث برهم خوردن بالانس دیگ می گردد و متعاقب آن لرزش ایجاد می گردد.جهت رفع ایراد باید با توجه به نوع فنر ،قطعه تعویض گردد.

 

علت لرزش ماشین لباسشویی

علت لرزش ماشین لباسشویی

 

  • خرابی کمک لباسشویی

ذر زیر هر دیگ لباسشویی برای کمک کردن به فنر قطعاتی در نظر گرفته شده که به آن اصطلاحا کمک فنر می گویند که بسته به مدل و میزان وزن طراحی شده لباسشویی ها بین دو یا سه عدد کمک در هر لباسشویی وجود دارد.کمک به وسیله دو پین به زیر دیگ و بدنه متصل می گردد.در صورت خرابی کمک تعادل دیگ لباسشویی بهم خورده و فشار وارده به کمک های دیگر می آید و به جز ایجاد لرزش لباسشویی به کمک های دیگر نیز آسیب میزند.علت لرزش ماشین لباسشویی در برخی اوقات خرابی این قطعه می باشد.

جهت رفع ایراد باید کمک معیوب را تعویض نمود،پیشنهاد می گردد تمامی کمک ها با هم تعویض گردند که از نظر تعادل به تماامی پایه ها فشار یکسان وارد گردد.جهت آموزش تعمیر لباسشویی اینجا کلیک کنید.

 

  • خرابی و تنظیم نبودن پایه های لباسشویی

یکی از مهمترین عوامل ایجاد لرزش و صدا در لباسشویی ها مشکل پایه ها می باشد.در حالت عادی باید لباسشویی بصورت تراز در جای خود قرار گرفته باشد و این وظیفه مهم توسط پایه های لباسشویی انجام می شود.پس از گذشت چند سال استفاده از لباسشویی پایه ها خورده می شوند و سطح مقطع و چسبندگی روز اول خود را ندارند و حتی اگر لباسشویی تراز هم باشد پس از مدتی از حالت تراز خارج می گردد..جهت رفع ایراد باید هر چهار پایه لباسشویی با نمونه فابریک خود تعویض گردند،باید توجه داشت که در صورتی که از پایه های متفرقه موجود در بازار استفاده نمایید ممکن است ایراد برطرف نگردد..

جهت تراز کردن لباسشویی باید لباسشویی را در مکان مورد نظر خود که لغزندگی نداشته باشد قرار دهیم و با تراز لباسشویی را تراز نماییم و به مقدار خیلی کمی دو پایه جلو لباسشویی را بالاتر از پایه های عقب تنظیم نماییم که در صورت کارکرد لباسشویی در حالت خشک کن در دورهای بالا با توجه به اینکه اکثر آشپزخانه ها سطحشان شیب رو به جلو دارد ،لباسشویی شروع به حرکت به سمت جلو نکند.علت لرزش ماشین لباسشویی در بسیاری اوقات عدم تراز ماشین لباسشویی می باشد.

 

 

  • خرابی و تاب داشتن درام{دیگ لباسشویی}

در صورت استفاده ناصحیح از لباسشویی و ریختن لباس زیاد درون محفظه لباسشویی،پس از مدتی درام حالت خود را از دست می دهد یا اصطلاحا تاب برمی دارد.در صورت تاب برداشتن درام لباسشویی در حین کارکردن مخصوصا در حالت خشک کن لباسشویی شروع به لرزش شدید می کند.در صورتی که قصد رفع ایراد را دارید باید درام معیوب را با یک درام جدید فابریک تعویض نمایید.

 

  • خرابی بالانسر یا وزنه تعادل

در اکثر لباسشویی ها بر روی دیگ وزنه هایی که عموما از جنس بتن هستند را در چند نقطه جهت تعادل یا بالانس لباسشویی در نظر میگیرند که در صورت جابجایی یا شکستن ،لباسشویی از حالت تعادل و بالانس خارج می شود و شروع به لرزش می کند.در صورتی بروز چنین مشکلی باید وزنه تعادل یا بالانسر با مدل فابریک خود تعویض گردد.

 

  • به هم خوردن کد های بالانس

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی با برهم خوردن برنامه شستشو از حالت تنظیمی کارخانه،ماشین لباسشویی شروع به لرزش می کند.در بعضی از مدل ها میتوان بصورت دستی مجددا اقدام به تنظیم و دادن کد به برد لباسشویی کرد که در مقاله ای دیگر نحوه ی کد بالانس دادن به برخی از لباسشویی ها را توضیح خواهیم داد.

در صورت نیاز به مشاوره یا نیاز به تکنسین جهت انجام تعمیر در منزل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

  • سایت رسمی گروه تعمیرات لوازم خانگی گودفیکس www.goodfix.ir
  • سایت رسمی گروه صنعتی اسنوا و دوو www.snowa.ir
  • نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی پاکشوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *