تعمیرات ساید بای ساید

آموزش تعمیر یخچال

نمایندگی رسمی اسنوا در شهریار

آموزش تعمیر یخچال

نمایندگی رسمی تعمیرات یخچال – یخچال فریزر – ساید بای ساید

تامین کلیه قطعات محصولات برودتی – یخچال – یخچال فریزر – ساید بای ساید

این مرکز نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش محصولات اسنوا با کد فعال می باشد و در مناطق کرج – فردیس – اندیشه – شهریار – شهر قدس – ملارد – صفادشت – مشکین دشت و سایر مناطق استان البرز فعالیت دارد.

تلفن دفتر نمایندگی شهریار و اندیشه

2500 30 65 – 021

2600 30 65 – 021

تلفن دفتر نمایندگی کرج و فردیس

47 120 344 – 026

جهت سفارش تعمیر در ایام تعطیل :

51 666 02 0938

 

آموزش تعمیر یخچال

در این مطلب سعی داریم آموزش تعمیر یخچال را برای شما به گونه ای که شما به راحتی بتوانید مشکلات یخچال خود را تشخیص دهید بیان کنیم.

 

معرفی انواع قطعات و ایرادات فنی در محصولات برودتی اسنوا

یخچال ها از نظر خرابی و نوع ایراد با تمامی دستگاه های دیگر متفاوت می باشد ، از این نظر که اکثر دستگاه ها در همان لحظه اولیه ایراد خود را نشان می دهند ولی یخچال گاهی چند روز بعد ایراد بوجود آمده در آن قابل تشخیص می باشد . از این رو تشخیص درست جهت تعمیر یخچال بسیار مهم می باشد , زیرا اگر تشخیص درست صورت نگیرد هم هزینه قطعات به اشتباه باید پرداخت گردد و هم هزینه مواد غذایی که در اثر خرابی و عدم  یخچال از بین می روند.

  • برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال : برفک زدن یخچال ها علت های مختلف میتواند داشته باشد ، به ترتیب در مطلب ذیل به آنها اشاره می کنیم

آموزش تعمیر یخچال

  • باز ماندن درب یخچال یا فریزر

درب یخچال یا فریزر به هر دلیلی اگر برای مدت زمان زیادی باز بماند یخچال برفک میزند ، هر قدر مقدار باز ماندن درب و زمان بیشتر باشد مقدار برفک زدن نیز بیشتر خواهد بود . 

  • خرابی گسکت یا نوار دور درب

نوار دور درب  یا لاستیک یخچال فریزر ها پس از مدتی با توجه به نوع استفاده و کیفیت لاستیک حالت خود را از دست داده و اصطلاحا فرم خود را از دست می دهد و یا ممکن است پاره شوند که همین عامل برفک زدن داخل یخچال می گردد.

جهت رفع ایراد در صورتی که نوار لاستیکی به مقدار کمی حالتش را از دست داده باید همان قسمت را به وسیله آب گرم یا سشوار گرم کرده و سپس درب یخچال را ببندید و با چسب شیشه ای پنج سانتی آن را نگه دارید و پس از یک ساعت چسب را جدا کنید . در صورتی که ایراد برطرف نگردید یا مقدار خرابی لاستیک دور درب یخچال زیاد بود باید نوار لاستیکی دور درب یخچال تعویض گردد . کثیفی لاستیک دور درب هم یکی از دلایل کمبود چسبندگی می باشد .

 

  • خرابی المنت یخچال

المنت در یخچال ها وظیفه آب کردن برفک های اواپراتور را بر عهده دارد به هر دلیلی اگر المنت کار نکند یا بسوزد اطراف اواپراتور یخچال شروع به یخ زدن می کند . اگر اواپراتور برفک زیادی داشته باشد در ابتدا باید المنت تست شود و باید با اهم متر , اهم المنت را بررسی کرد و در صورت خرابی جهت رفع ایراد باید المنت یخچال دقیقا مدل همان المنت تعویض گردد .

باید توجه کرد که المنت جدید حتما از نظر ظاهر و قدرت دقیقا همان مدل اصلی یخچال باشد ، زیرا اگر کمی قوی تر باشد احتمال آسیب و دفرمگی بدنه یخچال و در مواردی بدتر باعث آتش گرفتن یخچال می شود و اگر هم ضعیف باشد مجددا یخچال دچار برفک زدگی خواهد شد.

 

قیمت المنت : المنت ها انواع مختلفی دارند که قیمت ها براساس برند محصول و نوع المنت مشخص می شود.این مرکز نمایندگی رسمی اسنوا می باشد و کلیه المنت های محصولات یخچال – ساید بای ساید – فریزر را با قیمت مناسب و کاملا شرکتی تامین می کند و همچنین المنت یخچال بکو – المنت ساید بای ساید بکو – المنت ساید بای ساید اسنوا – المنت ساید بای ساید دوو و برند های دیگر را تامین می کند.

  • آموزش تعویض نوار لاستیکی دور درب یخچال

برای تعویض لاستیک دور درب یخچال باید در ابتدا دقیقا معادل همان لاستیک قبلی تهیه کنید , لاستیک ها کلا دو دسته هستند : 

1 ) لاستیک فشاری  2 ) لاستیک پیچی 

 

طول و عرض لاستیک خود را اندازه بگیرید و سپس می توانید از طریق نمایندگی های خدمات پس از فروش اسنوا قطعه خود را تهیه کنید و بعد لاستیک قبلی از محل خود در بیاورید و لاستیک جدید را دقیقا در محل خود قرار دهید . لاستیک جدید دقیقا مانند قبلی ممکن است که صاف و اتو کشیده نباشد ولی زمانی که در جای خود قرار گیرد و تنظیم شود بعد از چند روز مانند قبلی می شود . برای تنظیم لاستیک می توانید از سشوار و یا آب گرم استفاده کنید . 

نمایندگی تعمیرات یخچال دوو

 

  • خرابی فن یخچال

در صورت خرابی فن داخل یخچال یا فریزر ، سرمای کابین از بین می رود یا سرمای مطلوب به دست نمی آید ، همچنین موتور یخچال و یا کمپرسور یخچال جهت تامین سرما از دست رفته بصورت مداوم شروع به کار می کند و احتمال آسیب به کمپرسور یا موتور یخچال بالا می رود.

جهت رفع ایراد باید فن اواپراتور یا فن داخل یخچال را با مدل مشابه تعویض کنید و به جهت چرخش پروانه فن نیز توجه بسیار داشته باشید ، زیرا در صورت چرخش اشتباه پروانه فن سرما به هیچ عنوان به صورت مطلوب در کابین یخچال چرخش نمی کند.

 تامین انواع فن اواپراتور یخچال اسنوا 

 

  • خرابی سنسور یخچال

سنسور یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در یخچال های امروزی می باشد . سنسور وظیفه اندازه گیری مقدار دما و در اختیار قرار دادن آن به برد دارد و سپس برد با توجه به مقدار اعلام شده دما از سنسور اقدام به خاموش یا روشن کردن کمپرسور یا موتور یخچال یا فن ها یا المنت می کند . باید توجه داشت که سنسور های مختلفی در یخچال ها به کار رفته است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند .

1 – سنسور محیطی داخل کابین یخچال که وظیفه اندازه گیری محیط داخل یخچال را بر عهده دارد و عموما برد فن داخل یخچال را با توجه به مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور محیطی داخل یخچال راه اندازی می کند .

2 – سنسور اواپراتور که هر یخچال یا فریزر امروزی یک سنسور در کنار لوله های اواپراتور دارد که وظیفه اندازه گیری دمای لوله های اواپراتور را دارد که به جهت عمل دیفراست یا یخ زدایی توسط المنت و همچنین میزان کارکرد کمپرسور بسیار نقش مهمی دارد.

3 – سنسور محیطی فریزر سنسور محیطی فریزر مهمترین سنسور یک یخچال فریزر می باشد . از این جهت که تمامی مواد غذایی داخل فریزر از نظر دمایی نباید از حالت انجماد خارج گردند و در حقیقت در اکثر طراحی های یخچال فریزر ها نقش سنسور محیطی فریزر بسیار پررنگ می باشد و حتی بر اساس میزان دمای اعلام شده از سنسور محیطی فریزر کمپرسور یخچال روشن یا خاموش می گردد . به این جهت که تا سرمای کامل داخل کابین فریزر حس نشود کمپرسور یا موتور یخچال خاموش نمی گردد.

4 – سنسور محیطی جهت اندازه گیری دمای اتاق این سنسور در تعداد محدودی از مدل های یخچال فریزر وجود دارد و وظیفه آن اندازه گیری دمای محیط اتاق یا آشپزخانه می باشد و با توجه به دما میزان دور فن کمپرسور تغییر می کند . به این شکل که اگر دمای پیرامون یخچال بالا بود به دلیل آسیب ندیدن و بالا رفتن عمر کمپرسور فن خنک کننده پشت یخچال با سرعت بیشتری عمل خنک کردن را انجام می دهد و بلعکس.

آموزش تعمیر یخچال

قیمت سنسور یخچال اسنوا

قیمت سنسور یخچال اسنوا

نکته:در صورت خرابی سنسور های یخچال فریزر باید آنها را تعویض کنید.

جهت مشاهده روش تست سنسور یخچال فیلم بارگذاری شده را در این لینک را تماشا کنید.

 

  • خرابی برد فرمان

در حقیقت برد فرمان هر یخچال فریزر تصمیم می گیرد چه قطعه ای در چه زمانی کار کند یا کار نکند . تقریبا تمامی قطعات الکترونیکی یک یخچال فریزر از برد فرمان می گیرد . در صورت خرابی هر قطعه که زیر نظر برد کار می کند ممکن است به برد نیز آسیب بزند ، اگر برد یخچال فریزر آسیب ببیند ممکن است به قطعات یخچال نیز آسیب برسد.

تعمیر برد یخچال فریزر معمولا خرابی های برد های فرمان یخچال فریزر ها به دو شکل آسیب می بیند . یا ایراد مربوط به قطعات الکترونیکی روی برد است که معمولا به دلیل نوسانات برق یا خرابی های قطعات داخلی یخچال به وجود آمده است ، یا ایراد مربوط به برنامه یا آی سی اصلی برد می باشد . در هر صورت اگر نیاز به تعمیر برد الکترونیکی یخچال فریزر خود دارید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا برد شما توسط تیم الکترونیکی متخصص گود فیکس تعمیر گردیده و گارانتی گردد.

برد یخچال اسنوا 810

  • کمپرسور یخچال

معمولا کمپرسور به دلایل زیادی از کار می افتد که این مشکل به دو دسته کلی تقسیم بندی می گردد

1 – ایراد الکتریکی

کمپرسور از دو سیم پیچ تشکیل شده است 1.سیم پیچ استارتر یا راه انداز 2.سیم پیچ رانینگ یا دائم کار

  • سیم پیچ استارتر 

این سیم پیچ در کمپرسور در مرحله شروع کار کمپرسور به سیم پیچ دائم کار کمک می کند تا در لحظه شروع جریان کمتری برای راه اندازی باشد و فشار به سیم پیچ دائم کار نیاید . در صورت خرابی سیم پیچ استارتر به احتمال خیلی زیاد پس از مدتی سیم پیچ راه انداز نیز آسیب می بیند و کمپرسور به کلی از کار می افتد . کلیه این اقدامات و تست ها در نمایندگی رسمی اسنوا انجام می شود.

  • سیم پیچ دائم کار

سیم پیچ دائم کار سیم پیچ اصلی یا قطعه اصلی یک کمپرسور می باشد و در تمام زمان روشن بودن موتور یخچال در حال کار کردن می باشد . در هنگام ارسال فرمان روشن شدن کمپرسور از برد قدرت ، در ابتدا سیم پیچ راه انداز برای چند ثانیه برای کمک به سیم پیچ دائم کار در مدار آمده و سپس سیم پیچ دائم کار تا زمانی که دستور قطع کارکرد موتور را ارسال نکرده به فعالیت خود ادامه میدهد.

  • در صورت خرابی هر یک از سیم پیچ ها موتور یخچال کار نکرده و به احتمال زیاد باعث خرابی برد قدرت یا پریدن فیوز منزل می گردد . در صورت خرابی موتور یخچال دستگاه خود با نمایندگی رسمی اسنوا تماس بگیرید.

2 – ایراد مکانیکی کمپرسور

کمپرسور یخچال ها انواع مختلفی دارد که با توجه به مدل ، سیستم مکانیکی آن نیز متغیر می باشد ولی اساس کار بر پایه متراکم کردن مبرد می باشد که در صورت ایراد معمولا کمپرسور کار می کند ولی کمپرس کافی را ندارد و یا به کلی سرمای داخل کابین از دست میرود یا سرما به اندازه مطلوب نمی رسد . به این حالت عدم کمپرس کافی کمپرسور می گویند .

زمانی کمپرسور به این مرحله می رسد , پیشنهاد می شود که کمپرسور را تعویض کنید , به این دلیل که کمپرسور ها قابل تعمیر هستند ولی نسبت به هزینه تعمیر و دقت در تعمیر ارزش استفاده مجدد ندارد . نمایندگی رسمی اسنوا تعمیر کمپرسور های یخچال را به هیچ عنوان اصولی ندانسته و در دستور کار خود قرار ندارد.

 

آموزش تعمیر یخچال در فردیس آموزش تعمیر یخچال در کرج آموزش تعمیر یخچال در اندیشه
آموزش تعمیر یخچال در کمالشهر آموزش تعمیر یخچال در شهریار آموزش تعمیر یخچال در ملارد
آموزش تعمیر یخچال در عظیمیه آموزش تعمیر یخچال در مارلیک آموزش تعمیر یخچال در وحیدیه
آموزش تعمیر یخچال در گوهردشت آموزش تعمیر یخچال در تهراندشت آموزش تعمیر یخچال در رزکان
آموزش تعمیر یخچال در شهرقدس آموزش تعمیر یخچال در صفادشت آموزش تعمیر یخچال در فردوسیه
آموزش تعمیر یخچال در تهران آموزش تعمیر یخچال در اکباتان آموزش تعمیر یخچال در چیتگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *